Bihaćka građanska inicijativa podržala promovirane ideje PoMAK-a – POMAK

Bihaćka građanska inicijativa podržala promovirane ideje PoMAK-a

Grad Bihać i Unsko-sanski Kanton, uz puno poštivanje ostalih gradova i kantona u zemlji, predstavljaju stanovitu posebnost. Toga treba biti svjestan svako, ko u ovoj državi predstavlja nešto. A posebno, ako predstavlja entitet Federacija BiH ili državu Bosnu i Hercegovinu.

Naime, i dalja i bliža historija ovog grada i društveno-političke zajednice čiji je centar, sadrži brojne, za opstojnost države BiH iznimno odlučne činjenice.

Nije pošteno ni ovom prilikom prešutjeti da je mala enklava, u odbrambeno – oslobodilačkom ratu poznata kao „Bihaćki džep“ sa jedva dvije stotine hiljada stanovnika, žrtvom i junaštvom svojih ljudi, posebno onih najboljih, koji su činili V korpus ARBIH i HVO Regije Bihać, omogućila teritorijalnu cjelovitost dviju država na Balkanu; Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske.

Treba li nekom objašnjavati da bi geo-politička karta Balkana danas sasvim drugačije izgledala da smo mi  pali?

Znamo da nekima i u BiH ova činjenica nije draga, ali je ona neoboriva.

Ako je to tako, je li pošteno da je USK jedan od najnerazvijenijih kantona u Federaciji? Od deset Kantona mi smo tek na neslavnom osmom je mjestu! Iza nas su samo Livanjski i Posavski kanton. Imamo tek polovinu broja zaposlenih iz 1990.g. Od toga je skoro polovina usmjerena na budžete i fondove.

U izbornoj godini nam, po treći put, obećavaju elektrifikaciju 18 km željezničke pruge od Bihaća ka Bos.Krupi. Ako nije prvo-aprilska šala, dobro bi bilo znati da je Bihać sada posljednja željeznička stanica na Unskoj pruzi. Zar se nije zadnjih decenija moglo učiniti ništa da to ne bude tako? Nije li država mogla učiniti ništa  da se pruga rentabilnije koristi za vožnju turista, željnih bajkovitih ljepota našeg NP „Una“.

Za povezivanje Bihaća i Kantona sa Sarajevom kao glavnim gradom, umjesto ceste, obećava nam se tzv. brza cesta. U dužini od oko 280 km., do priključka na naš auto-put. Koliko je to valjano obećanje govori činjenica da je naša mladost pronašla bolja rješenja. Priključkom na auto-puteve Republike Hrvatske, udaljene tek 20-tak km od Bihaća, ovaj Kanton je do sada već napustilo oko 100.000 ljudi.  Zaista je tužno šetati ulicama Grada Bihaća i sve češće čitati oglase na kućama i stanovima:“Prodaje se!“

Samo ovih nekoliko podataka dovoljno govori da pomoć i podrška entiteta i države razvoju Bihaća i Kantone ne postoji.

Nisu za to krivi samo čelni ljudi Federacije i države, niti borci za ostvarivanje razvojnih interesa drugih dijelova zemlje. Veću odgovornost nose svi naši poslanici u federalnom i državnom parlamentu i ministri na tim razinama iz ovog kraja, koji su se cijelo vrijeme ponašali kao tihi i poslušni aparatčici. Njima svakako se moraju dodati i vlastodršci ovdje, kojima je razvoj grada i kantona bio zadnja briga.

Bihaćka građanska inicijativa ističe da ovakva politika i praksa dalje nije prihvatljiva. Ovaj građanski forum traži i hitnu i temeljitu promjenu stanja. U tom smislu mi podržavamo promovirane ideje grupe gradonačelnika i općinskih načelnika iz Unsko-sanskog Kantona, da se zaustavi neodgovorno ponašanje u entitetskoj i državnoj vlasti ljudi koji su izabrani da čuvaju i razvijaju našu državu. Želimo poručiti svim političkim partijama koje se spremaju za učešće na skorim izborima da prestanu uhljebljivati neznalice i nesposobnjakoviće, ali i sve one koji su pokazali ili pokazuju sklonost kriminalu, korupciji, nepotizmu i drugim društvenim bolestima, koje nas drže prepoznatljivim u Evropi i svijetu.

Tražimo da građanima ponude liste sposobnih i poštenih ljudi, kojima ovaj kraj obiluje, koji su spremni i voljni svoje znanje, sposobnosti i energiju staviti u službu ove naše teško ranjene države.