PoMAK: Turizam može da čeka!? – POMAK

PoMAK: Turizam može da čeka!?

Zakon o izmjenama zakona o turizmu USK-a povučen sa Dnevnog reda današnje sjednice Skupštine USK-a: Turizam može da čeka!?

Skoro godinu dana traje borba Grada Bihaća i drugih gradova i općina USK-a za izmjene Zakona o turiznu USK-a, prije svega kako bi se gradovima i općinama omogućilo da ubiru sredstva od boravišne takse koja im po Zakonu pripadaju i treba da služe za razvoj turizma, umjesto toga ista guta blokirani račun TZ USK koja je od samog začetka blokiran tužbama dobavljača i radnika stare TZ USK u iznosu od oko pola miliona KM, što je trenutno slučaj i zbog čega nova TZ USK nije u funkciji.

Nakon desetina sastanaka predstavnika gradova i općina sa ministrima i predstavnicima u resornog Ministarstva privrede, nacrt izmjena je ugledao svjetlo dana, zatim je održana javna raspava na kojoj nijedna primjedba nije uvažena, te su izmjene zakona upućene pred Skupštinu USK-a samo u dijelu koji se odnosi na izmjene uvjeta za direktore TZ i famoznih članova 104. i 105. Zakona koji govore da nova TZ USK naslijeđuje obaveze stare.

Čak i takav materijal bio je nada da pojedini zastupnici mogu amandmanski djelovati u cilju predlaganja zakonskih rješenja koja bi omogućila odblokiranje ubiranja boravišne takse i za to je postojao modus.

Međutim, Zakon o izmjenama zakona o turizmu USK-a povučen je sa Dnevnog reda današnje sjednice jer pojedini zastupnici nisu bili spremni da odblokiraju turizam u USK zbog straha da će ukoliko dođe do izmjene Zakona pojedinci koji su tužili teže naplatiti svoja potraživanja, iako su i za njihov problem postojala realna rješenja.

Tako je turizam u USK ponovo stavljen na čekanje!

Istina, trenutno je u izradi potpuno novi Zakon o turizmu USK koji izrađuju eksperti angažovani od strane UNDP-a, ali je sigurno da isti uskoro neće biti završen i usvojen, a pomenute izmjene su trebale premostiti taj prelazni period.

Ukoliko se prisjetimo da smo prije nekoliko mjeseci svjedočili izmjenama zakona čak i po hitnim procedurama kad je bilo potrebno pogodovati članovima porodica određenih zastupnika, nameće se pitanje da li međustranačko tijelo, Vlada i Skupština USK funkcioniraju po principu interesa pojedinaca?